FunLand Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Giriş

Şifrəmi unutmuşam

Axtar
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Eurovision 2009
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:56 tarafından mural

» FunLand Forum
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:52 tarafından mural

» David and Victory BECKHAM
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:39 tarafından Lone_hunter

» Kriştianu Ronaldonun sevgilisi soyundu - FOTO
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:39 tarafından Lone_hunter

» En xosladiginiz klub 3 denesi?
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:38 tarafından Lone_hunter

» En sevimli forumcu
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:36 tarafından Lone_hunter

» Təkliflər və şikayətlər!
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyÇ.a. 27 Okt. - 0:35 tarafından Lone_hunter

» "TiTaNiC" gemisinin Tarixi
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyŞ. 1 Avq. - 15:09 tarafından Admin

» FORUMA MODERATOR AXTARILIR!
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyŞ. 1 Avq. - 15:06 tarafından Admin

» "Yaprak Dokumu" Tanidiginiz-NEJLA MUSAHIBE
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyC. 31 İyul - 15:59 tarafından E_InStId

» Nece qehramandan xosunuz gelir?
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyC. 31 İyul - 15:55 tarafından E_InStId

» 2oo8-2oo9 ToP-FOTO
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyC. 31 İyul - 15:51 tarafından E_InStId

» Millinin məşqi, Kayseri (FoTo)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyC.a. 28 May - 0:28 tarafından Admin

» Lut azerkes ordusu-FoTo
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyC.a. 14 May - 12:45 tarafından Admin

» C.Ronaldo 7
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi EmptyC.a. 14 May - 12:42 tarafından Admin

En iyi yollayıcılar
PREDIATOR (108)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
mural (107)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
Admin (95)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
SAMURAY JACK (70)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
E_InStId (41)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
Hun_GirL (12)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
I_LIKE_GIRLS (9)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
Lone_hunter (5)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
Vor_Lubvi (4)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 
miss.x (2)
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_lcap"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Voting_bar"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Vote_rcap 

Anket

mural en sevimli forumcu adina layiqdi?

 
 

Nəticələr

HunTV Idman(Turkiye)

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi

4 posters

Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  Admin B.e. 15 Dek. - 0:06

https://i.servimg.com/u/f73/13/13/19/37/titani12.jpg[/img]
Titanic batış anında iki parçaya ayrıldı. Gemini ön hissesi suların basıncına dayanamayarak parçalandı ve saatda 30 mil suretle denizn dibine varırken geminin arxa hissesi 50 fet derinlikde palçiga batmışdı.
Dünyanın en boyük hereketli miniki olan Titanik ve Olimpik'in hazirlanma muddetinde 15.000 liman işçisi bir ıl boyunca islemisdi.




Div Gemi denize endirilmeden önce herşeyi bitmiş olarag 10 ay boyunca Wollf su hovzelerınde gozletildii. Titanic dövrun en dahiyane pervanalarine sahib idi. Üç edet div pervane bronz ve demir qarışımıydı. 16 feeten daha yüksek div pervaneler gemiye çox suret qatırdı.



Batmaz deyilen gemi nece batdı.



1900 ılların evvelinde ziraat toplumunda suretle senaye toplumuna keçen batı insanı, kainata hokm etdiyi zennıne rahatca qapılmışdı.Yaratdiqlariı heçbir quvvetin yox ede bilmeyeceyini söyleyir ve adeten herşeye meydan oxuyurdular. O güne qeder imal edilen gemilerin en boyüyüne 'Titanic' adinin verilmesi de bu cüretten qaynaglanırdi. Çünkü Yunan mitolojisindeki en taninmis Tanrılardan birisinin adi Titanic idi.

Gemideki bir çox subay yolculara sx sıx. Bu gemini Allah da batıra bilmez deyir ve bu kor tersliklerini geminin batış halinda bele yenilemekden ozlerini saxlaya bilmirdiler. Umumi 46 min tonlug bu döneminin en boyük Transatlantikinde cemi 16 qazan var idi. 66 min beygir gücüne sahib olan gemi saatde döneminin en suretliı süretine cataraq 23 deniz miline catirdi.
Birinci movqe ucun bügünün emteesi ı ile 50 min dolar ödeyen yolcular boyük bir lüks içerisinde seyahet edirdıler. Gemide 6 min dene Havana sigareti ile 1 sınıf kamera-suitlerde odun yandirilan 28 dene şömine bele vardı.İrlanda'nın 'Harland and Wolff' gemi dezgahlarında üç iılda tamamlanan Titanic 1912 iılının 10 Nisan günü, İngilterenin Southampton Limanı'ndan ilk ve son yolculuguna addım atdı.

Dahiyena geminin Southampton - New York arası hazirladıgı yolculug 1912 ılının 14 Nisan'ını 15 Nisan'a baglayan gece sona yetdi. Titanic 'White Star Line' şirketi terefından inşa edilmişti. Manidardır ki yene eynı şirket terefından duzledilen diger iki geminin aqibeti de Titanicdten ferqlı olmamışdı. Olympic ve Britannic adını daşıyan bu gemilerde elebilki Titanic kimi okeanin dibine demir atmışdilar.İlk inşa edilen Olympic başqa bir gemi ile toqqusaraq boyük yara aldı ve heyatını noktelemış oldu. Titanic ise div bir buzdagına çirpildiı ve batdı. Yolcu daşıması uçun inşa edilen ancak savaş çıxınca İngiliz donanmasında xestexana olarag istifade olunan Britannic ise altıncı seferinde Çanakqala savaşında yaralanan İngiliz eskerleri almak uçun gederken Ege'de Alman U-2 Avcı denizaltılardan göndeilen torpidolar ile batdı.




"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Orta1z10
TİTANİC 'İN İBRET HEKAYESI



Iyirminci esrın evvelinde dünyanın en güvenli ve lüks transatlantiği olaraq nezerde tutulan Titanic Southampton - New York seferini etmek ucun demir aldı. 1912 ılının 14 Nisan'ını 15 Nisan'a bağlayan gece, Kanada yaxınlarında div bir buzdağı çirpilaraq pis veziyyetde yaralandı. Goyertede 2.206 adam variydi. Canxilaseden masalari ise en coxu 1.500 yolcu ala bilecek veziyyetde idi. Gemi yavaş yavaş Atlas Okeaninin qaranlıq sularına basdirilarken xilasetme filikalarına evvelce qadınlarla usaqlar mindirildi.15 Nisan 1912 seheri, denize endirilen filikalarda cemi 705 adam variydi. Facie 20 yüzılın en boyük deniz qezası olaraq qebul edildi. Titanic'in batmaginın ardından yazar Joseph Condrad 'Bu felaket texnologiyaya olan ilahi qüvenin aldığı yara baximindan tarixin ciddi bir cevrilis noqtası' deye yazmışdı.






TAM YOL TORNİSTAN





Titanic Okeanlar üzerindeki en lyuks transatlantikti amma gemide tek bir dürbin belei yox idi.Firaonun mebedleri kimi kamaralarda yolculug eden birinci sınıf yolcular uçun dünyanın en bahalı Fransız aşçısı 14 Louis terzı gemi metbexlerinde yemek bisirerken projektor ve ışıglar uçun büdçe ayrılmamışa benziyirdi. Suyun soyuglugu o gece -1'e düşmüşdü: qapqara okeanin donması Atlantik'in acı duzu qarsisini alirdi. Ve yene de 62 yaşındaki Kaptan Smith, butün suretiynen Atlantika ortasında irelilemeye davam edirdi.Cerşembe günü New York limanına catması düşünülen gemiyi Salı günü limana catdiraraq yeni bir rekord qırmak isteyirdi.

Böylece yönettiği geminin ne kadar hızlı bir gemi olduğunu bütün dünyaya ispatlamış olacaktı.Ne var ki 22 yıllık deniz kaptanı bu kadar büyük bir gemiyi ilk defa yönetiyordu.Tarih 14 Nisan 1912'yi saat ise 23.40'ı gösteriyordu.Elinde ne bir ışıldak ne de bir dürbün bulunan gözcü Frederick Fleet 20 metre yükseklikteki gözetleme kulesinden birkaç yüz metre ilerdeki kara kitleyi farkettiğinde artık çok geçti.Titanic meydan okudugu denizlerde bir buz dağığla karşı karşıya kalmıştı.Gözcü Fleet alrm çanını acı ile tam üç kez sarıldı.Kaptan köşküne buzdağı alrmını verdi. Birinci köprü subayının ilk emri 'tam yol tornistan' oldu. Sonra geminin 16 hava bölmesi arasındaki otomatik çelik kapaklar kapatıldı.Ama Titanic , mesafede bu dağının sol tarafından kaçmayı başaramadı.Deniz yüzeyinden altı metre kadar aşağıda,gemi sancak tarafından yarılmaya başladı. Yandan buz dağına vuran Titanigi, buzdağı bir bıçak gibi,uzunluğunun üçte biri olan ilk 269 metre boyunca 6 ayrı yerinden kesmişti. Alarm çanlarından tam iki dakika sonra kaptan köprüdeki yerini aldı.Soğukkanlıydı. Ve önce otomatik çelik kapıların durumunu sordu yardımcı kaptanlarına. Kaptan buz dağı ile yapılan çarpişmadan beş dakika sonra makinalara stop emrini verdi.Bazı yolcuları yattıgı yerden uyandıran ise aslında bu sessizlik olmuştu. Denizdeki Rüzgar ve hafifi sarsıntıda askıların birbirine sürterken çıkartıkları ses dışında herşey susmuştu sanki .Titanic ölüm sessizliğinin ilk vakitlerine girmişti bile.




BUZLAR İÇKİ BARDAGLARINDA



Yolculardan bir necesi körpüye çıxarak neler oldugunu anlamaga çalışırdılar.Kapitan onları sakitleşdirerek kameralarına gönderdi. Enerken sancaq terefındaki 5 qat eyvanlara qeder sıçramış bu parça ve qelıpelerını ayaglarıyla birbirlerine atarak goyertede yaris duzeldib qartopu bele oynadılar. Titanic'te Panik hissedilmirdi.Yolcular NewYork'ta bir gökdelen qeder yuksek olan bu geminin batabileceyini düşünmürduler bele. Bezıları çirpilma anında buzdağından goyerteye düşmüş bu parçalarını yerden yigaraq içki bardaglarının içine ataraq içkilerini soyuturdular. Sadece kapitan Smith ve diger subaylar durumun ciddiyetinin ferqındeydılar. Kimse helede gerçekleri görmürdu.


"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Orta1z11
BOYUK SOZ (*)





Titanic'e en yakın gemi olan 'Californian' yardım sinyallerini almamıştı. Geminin kaptanı 22.21 'de suyun üzerinin buz bloklarıyla kaplı olduğunu ilk farkettiğinde makineleri stop ettirmişiti ve telsizcileriyle birlikte gün ışığına kadar derin bir uyku çekmek için kamarasına inmişti. Yardım sinyallerini İngiliz yük şilebi 'Carpathia' aldı. Tam yol Titanic emri verildiğinde saat 00.25'di bu süre içinde 58 deniz mili katledilemeyeceği biliniyordu. Yolcular güverteyi doldurmaya başlamışlardı. İkinci ve üçüncü sınıf yolculardan da uyanıp yukarı gelenlerde vardı. Kimsede en ufak bir panik hali yoktu. Çünkü kimse hala Titanic'in batabileceğine inanmıyordu. Birkaç güverte subayı güvertede toplanan ve ne olup bittiğini anlamaya çalışan yolculara hitaben 'Bu gemiyi Allah bile batıramaz' dediği birçok tanığın ifadesiyle teyit edilmişti ve bunu söyleyen mürettabat buna gerçekten inanıyordu. Buna inanmayan ve batmakta olduklarını kesin olarak bilen kaptan ve ona yakın birkaç subay da bu felakete uygun hareket etmiyorlardı. ama hesap ortaydı 1.308 yolcu ve 898 mürettabat olmak üzere gemide toplam 2.206 kişi bulunuyordu. Ve toplam 20 Cankurtaran kayıgında da 1.178 kişilik yer bulunuyordu. Bu da bir kaza durumunda 1.028 kişinin ölmesi anlamına geliyordu.






FİLİKALARA SINIFLERINE GÖRE MİNDİLER





Ancak ilk kurtarma kayığı, buzdağı Titanic'e geldikten tam bir saat sonra 16 sayfa tarafından hazırlanabildi. Artık çok geç kalınmıştı. Tayfalar kayıkları nasıl indireceklerini bile bilmiyorlardı. Kimse batacağına inanmadığı koca bir gemiden ayrılıp da Okyanus üzerinde ceviz kabuğu misali kaybolabilecek bir kayığa binmek istemiyorlardı. Şuursuzluk bu kadarla da kalmayacaktı. Subaylar , iki ucundan halatlara asılı kayıgın fazla dolarak suya indirilirken orta yerinden kırılmasından korktukları için 65 kişilik ilk kayığa sadece 28 kişinin binmesine izin verdiler. Geminin ön kısmı artık farkedilir bir biçimde aşağıya meyillendiği halde , ilk kayığa binmeye talip pek fazla yolcu yoktu. Yaşanan diğer bir gariplik ise, birçok filikanın kadın ve çocukları doldurmaya çalışan göevliler tarfından yarı boş şekilde indirilmesiydi. Filikaların denize indirilme senasında bile birinci sınıf ve ikinci sınıf diye ayrım uygulandı. En önce filikalara zengin ve varlıklı yolcular bindirildi.Üçüncü ve ikinci mevkidekilerin birinci sınıf yolcuların binmesi beklemeleri facianın daha da büyümesine sebep oldu.Varlıklı kimselerin filikalarına fazla yolcu almak istememeleri yüzünden ölü sayısı daha da arttı.




BATACAGLARINA INANMIRDILAR.


Kurtulanların yıllarca anlattıklarına bakılırsa bir sebep daha vardı.Ve o iki saat boyunca ölümü basiretsizce bekleyen yüzlerce kişinin ana amiliydi. Geminin batabileceğine olmasada zor durumda olduguna inanan bir kısım yolcu onlara sürekli korkmamaları gerektiğini söyleyen kaptanın çevresinde bulunmak, onun sahte rahatlamalarıyla hadiseyi algılamak yolunu seçmişlerdi.Böyle oluncada yolcular kayıkların indirildiği sancak tarafında değil,kaptanın ve subayların bulunduğu iskele tarafında toplanmıştı.Geminin iskele tarafıyla sancak tarafı arasındaki dört devasa baca diğer tarafı görme imkanını ortadan kaldırıyordu. İkinci kayık 5 dakika sonra indirildi. Bu kez iskele tarafından yani kaptanın ve etrafındaki kalabalığın bulunduğu taraftan indiriliyordu. Ancak Smith bu ikinci büyük hatasını yaptı ve birden 'kadınlar ve çocuklar iskele tarafında toplanacaklar,onların hepsi binmeden de erkekler kayıklara binmeyecekler' dedi. Sancak tarafında bulunan 10 kayık boş mu bekleyecekti ? Madem kadınlarla çocuklar iskele tarafında bindirilecekti, erkekler neden hiç değilse , sancak tarafında bulunan 10 kayık boş mu bekleyecekti ? Madem kadınlarla çocuklar iskele tarafından bindirilecekti. Erkekler neden hiç degilse, sancak tarafındaki 5 kayığı kullamamıyorlardı. Bu da bilinmiyordu. Erkekler binemiyor kadınlarla çocuklarda çok korkuyor ve iki ipin uçunda metrelerce aşağıdaki karanlık sulara inmek istemiyorlardı. İkinci kayıkta sadece 28 kişi ile karanlık okyanus sularına indi. Zaman Gittikçe daralıyordu.Kaptan Smith , yüzen sarayının batmasını şuuraltında kendi başarısızlığıymış gibi kabul ederek hala kayıklara binme emrini vermiyor. Yolcuların ve personelin isteğine bırakıyordu. Batma haberinden haberleri olmayan ve uyarılmayan yolcularda bunu çok önemsemiyorlardı. Kaptan Smith Titanic tamamen sulara gömülüne kadar suya 18 kayık indirdi. Ancak gemideki yolculara hiç bir zaman kayıklara binin emrini vermedi. Denize indirilen 18 kayıktan sadece dördü dolu idi. Denize açılan kayıklarda 500 kişilik boş yer bulunuyordu.


DEHLIZLERDE ITDILER






Bu hikayenin belki de en dehşetli yanı,özellikle en alt katlara yerleştirilmiş olan ikinci ve üçüncü sınıf yolcuların güverteyi bulanamamalarıydı. Titanic'in toplam 7 kilometre uzunlugundaki koridorlarında 762 kamara bulunuyordu. Mürettabatın bile zaman zaman içinde kaybolduğu koridorlarda , ara sıra yol gösterip, açıklayan levhalara da rastlamak mümkün idi. Ancak Avrupatı terkeden bu insanların bir kısmı ingilizceler'in deyimiyle İngilizce konuşulmayan ülkelerdendi ve o levhaları okuyamadılar. 709 üçüncü sınıf yolcudan sadece 55 erkek kurtulabilmişti. 0.45'te çarpışmadan tam bir saat sonra ilk S.O.S fişeği yıldızlarla dolu gökyüzüne fırlatıldı. Güvertedeki herkes durumun vehametini galiba o an anladı. Telsizci sinyali görmüştü. Ancak Amerikan senatosunda önündeki sorgulamasında bunu yukarıya bildirmek gibi bir görevi olmadığı için bildirmediği anlattı. Böylece 'Californian' ın oraya yetişip en azından suya atlamış olanları donmadan denizden toplama şansı da kaybolmuştu. Dördüncu kayıkta yine de 37 boş yer vardı. Kaptan binmek isteyen erkekleri engelliyor, kocası binemeyen kadınların çoğu kayıklara binmeyi reddediyordu. 5 kayığa 40 kişi bindi. Sonrakiler, ilk kayıklara göre daha dolu idi. Bazılarında kurek çekecek kimse dahi yoktu. Erkekler eşleriyle vedalaşıyor çocuklarını son kez öpüyorlardı.



PARÇA PARÇA OLDULAR






Titanic batıyordu.Suyun üzeri soğuktan çırpınmayı bile başaramayan insanlarla dolmaya başlamıştı.Birden kulakları sgır edici bir gürültü koptu. Titanic parçalanmaya başlamıştı. Kocaman metal plaklar kopuyor, bacalar yerinden oynuyor, katlar ayrılıyor gibi sarsılıyordu. 24 metre yuksekliğindeki 50 tonluk ilk baca 02.18'de deniz suyunu basıncına dayanamayarak kırıldı. Kırılan baca denize mantar yelekleri ile atlayan insanların üzerine yıkıldı.Ve birden ölümcül bir sessizlik geldi. Ardından Titanic daha da dogruldu ve su yüzeyine 70 derecelik bir açıyla ve birdenbire denecek kadar kısa bir sure içinde okyanusa ebedi dalışını gerçekleştirdi. Olata tanık olanlar bir anda diye düşündüler. Dilleri nefesleri tutuldu batmaz denilen gemi bir anda okyanusun sularında yol oldu. ,anıt tabut ardında ne bir dalga bıraktı ne anafor . Birkaç dakika sonra suyun altında yukardakilerin bile duydugu bir patlama gerçekleşti. İçte kalan hava üzerindeki basınç Titanik'i patlatarak üçe bölmüştü. Yüzen saray ilk ve son yolculugunu böylece okyanusun dibinde tamamlamıştı. Kayıklardan da suda yüzenlerden de bir anda çıglıklar yükseldi. Kayıklardaki 700 kişinin sesleri kısıldığında,denizin haykırmaya devam ettiği duyuldu.Denizdekiler donmak üzereydiler. Kayıklar ise denize düşen yolculardan epey uzaktı. Titanic ise deniz dibinde ebedi istirhatine olan okyanus tabanına ulaşmıştı. Ve insanoğlunun nasıl acımasız, nasıl bencil ,nasıl sakat olduğu o andan sonra , birkez daha teyit edilecekti. Birinci sınıf yolcusu birkaç hanıefendi amerikan Senatosu önündeki sorgulamalarında 'Bağıranlar, uyuyarak battığını bile anlayamayan uyanıncada kriz geçiren birkaç üçüncü sınıf yolcusuydu' demişti, ama hala 500 kişilik boş yerleri bulunan kayıktakilerin denizdekilerin suda donmadan önce geçirdikleri süreci anlatan ifadeleri gerçekten dehşet vericiydi.
"TiTaNiC" gemisinin Tarixi 11042010[img]
Admin
Admin
Admin

İsmarıc sayı : 95
Age : 34
Registration date : 09/10/08

http://hun-az.com

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  E_InStId C. 2 Yan. - 1:36

indiyedek gorduyum gemilerin en yaxsisidi :seytan:
E_InStId
E_InStId
Aktiv Forumcu

İsmarıc sayı : 41
Age : 31
Registration date : 12/10/08

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  Qonaq B. 18 Yan. - 16:18

TiTaNiC LOVE

Qonaq
Qonaq


Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  mural C.a. 12 Fev. - 21:25

EFIR KINO ONA BAXANDA HEMISHE AGLAYIRAM Surprised
mural
mural

İsmarıc sayı : 107
Age : 33
Registration date : 05/02/09

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  SAMURAY JACK Ş. 14 Fev. - 0:37

O kinoya baxanda men de aglayiram adama cox doxunur.Ama cox maraqli kinodur.
SAMURAY JACK
SAMURAY JACK

İsmarıc sayı : 70
Age : 31
Registration date : 12/02/09

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  SAMURAY JACK Ş. 14 Fev. - 0:38

admin halal olsun bu movzuya aid cox gozel hazirlamisan tebrik. lol!
SAMURAY JACK
SAMURAY JACK

İsmarıc sayı : 70
Age : 31
Registration date : 12/02/09

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  mural B. 19 Apr. - 15:26

I love you
mural
mural

İsmarıc sayı : 107
Age : 33
Registration date : 05/02/09

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  Admin Ş. 1 Avq. - 15:09

GOZEL ARASHDIRMADI
Admin
Admin
Admin

İsmarıc sayı : 95
Age : 34
Registration date : 09/10/08

http://hun-az.com

Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

"TiTaNiC" gemisinin Tarixi Empty Geri: "TiTaNiC" gemisinin Tarixi

Yeni mövzu  Sponsored content


Sponsored content


Əvvələ qayıt Aşağa gitmek

Əvvələ qayıt

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdakı ismarıclara cavab verə bilməzsiniz.